Csapvíz-roadshow – Már ilyen is van!


Kicstári szöveggel ugyan, de véget ért az első felvonása egy olyan kampánynak, amelyre a Föld szegényebb országaiban nincs szükség. Ahol pocsolyából (vagy abból sem) isznak, ott nem kell az iható vezetékes víznek hírverés. A lényeg: Magyarországon a Szalajka-völgyben lehet inni a legjobb vezetékes vizet. Az meg talán tudat alatti elszólás – esetleg a jövő elrőevetítése – hogy palackozva mutatják be az ország legjobb ivóvizét. Most végre megtudhattuk, kinek köszönhetjük azt, hogy egészséges ivóvíz folyik a csapból. (Persze nem kell mindent elhinni a politikusoknak!)

Sikerrel zárult a csapvíz-fogyasztás népszerűsítésére indított kampány első szakasza - összegezték az eredményeket a budapesti sajtótájékoztató résztvevői. A fővárosi rendezvényen az öt nagy állami víziközmű szolgáltató vezetője mellett részt vett dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára is.

 

A tavaly december elején indított Csapra fel! kampány első szakaszában csapvíz kóstolási  és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők. Néhány hét alatt több, mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét. A győztes az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt.  Szilvásvárad- Szalajka – völgyi vize lett. A népszerű szomjoltó speciális gyerekrajzzal díszített palackba kerülve most országos road-showra indul.

 

Tavaly decemberben indította útjára az öt nagy állami víziközmű-szolgáltató – a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt., a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt., az Északdunántúli Vízmű Zrt., az  Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. és a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt - Csapra fel! kommunikációs kampányát. Céljuk a tudatos vízfogyasztás és hatékony vízfelhasználás mellett a lakosság csapvíz fogyasztásra való ösztönzése.

 

 „A tiszta, minőségi csapvíz biztosítása a mindenkori kormány egyik legfontosabb feladata, ugyanakkor mindannyiunknak felelősséggel kell bánnia e közös természeti kincsünkkel. A regionális vízművek szemléletformáló kampánya erre igyekszik ráirányítani a figyelmet, hozzájárulva egy fenntartható jövőhöz”– mutatott rá Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára a budapesti rendezvényen.

 

A kampány első szakaszában a lakosság az öt nagy szolgáltató 15 féle vizéből választhatta ki a neki leginkább tetszőt. Az I. Országos Csapvíz-kóstoló Verseny keretében több ezren mondták el véleményüket. A leadott szavazatok alapján az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt.  Szilvásvárad- Szalajka – völgyi vizelett a győztes.

 

„A többségi állami tulajdonú regionális víziközmű-szolgáltató cégek, köztük az ÉRV küldetése, hogy a társadalom megelégedésére a legmagasabb minőségi színvonalú szolgáltatást nyújtsuk. Öröm, hogy a kampány lehetőséget adott számunkra, hogy megmutassuk, mennyi féle ízű, rendszeresen ellenőrzött, egészséges ivóvíz van Magyarországon. Társaságunk vezetőjeként büszkeséggel tölt el, hogy a szolgáltatási területünkön található víz lett a kedvenc, de hiszem, hogy a kampány valódi nyertesei a nívós víziközmű-szolgáltatók csapvíz-fogyasztói.”- tájékoztatott Ritter Géza az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. vezérigazgatója.

 

A legjobbnak ítélt csapvíz kulacsokba került, és különleges címkét is kapott. A kampány kiemelt célcsoportját képező diákok egy országos pályázat keretében tervezhették meg a nyertes víz palackjának címkéjét. A győztes pályamunkát egy 10 éves szegedi kisiskolás küldte be. A nyertes a budapesti rendezvényen vehette át jutalmát.

 

A fővárosi rendezvényen elhangzott: a Csapra fel! kampány országos roadshow-val folytatódik. Ennek keretében két hét alatt a kezdeményezés eljut a legnagyobb egyetemekre, főiskolákra is az országban.A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyben edukatív tesztekkel hívják fel a csapvízfogyasztásra a fiatalok figyelmét.



Cikk megosztása:
« Vissza a főoldalra