Nem fogyhattak le a japán aszaltszilvától


Másfél millió forintra büntette a Gazdasági Versenyhivatal azt a céget, amely valótlanul állította étrend-kiegészítő termékéről, hogy kedvező hatással van az egészségre. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az SCB TRADE Kft. jogsértően népszerűsítette a Belly-Fit erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilva megnevezésű étrend-kiegészítő termékét, mert a Belly Fit egyes, az egészségre általánosan gyakorolt kedvező hatásával kapcsolatos, a termék összetételére vonatkozó állításai nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az SCB TRADE Kft. jogsértően népszerűsítette a Belly-Fit erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilva megnevezésű étrend-kiegészítő termékét, mert a Belly Fit egyes, az egészségre általánosan gyakorolt kedvező hatásával kapcsolatos, a termék összetételére vonatkozó állításai nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek. A jogsértésért 1.500.000 forint bírságot szabott ki a GVH – áll a hatóság közleményében.

 

A GVH az SCB TRADE Kft.-nél a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat egészségügyi problémával érintett, illetve a testtömegükkel elégedetlen fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi közlésekre. A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a cég haladéktalanul felhagyott a termék forgalmazásával az NFH laborvizsgálata eredményének megismerésekor, az utolsó darabig visszavonta a terméket a magyar piacról, s viszonteladó partnereit kártalanította azzal, hogy visszavásárolta tőlük a terméket 2015 szeptemberében és októberében.

 

Közleményében a GVH felhívta a figyelmet arra, hogy az étrend-kiegészítő termékek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezések mellett az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, amelyek szerint egészségre vonatkozó hatásról szóló állítás csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően fogalmazható meg, igazolva a megfelelést az ágazati szabályoknak.


Gazdasági Versenyhivatal

Cikk megosztása:
« Vissza a főoldalra